Ny på Bodin

Helge Kristoffersen

Velkommen til Bodin videregående skole! Her har vi samlet mye informasjon om skolen.

Bodin er opptatt av et godt og inkluderende klassemiljø. Det vi si at når du møter på skolen vil du finne en pult med navnet ditt på, og fra første skoledag får du en makker som du først og fremst samarbeider med om faglige ting.

Mange vil gjerne se klasselister, lurer på om de skal gå i klasse med noen de kjenner, og hvordan timeplanen deres kommer til å se ut. Dette er ikke klart før skolestart.

Ting du bør ordne før skolestart

Gjør deg kjent med følgende informasjon:

Skolen forventer at elever og foresatte for elever under 18 år gjør seg kjent med punktene rettigheter og plikter, regler og rutiner som gjelder for alle elever ved Bodin videregående skole.

Felles regler for videregående skoler i Nordland:

Andre retningslinjer og regler ved Bodin:

Informasjon om:

Vi har også laget en oversikt over nyttige apper og en ordliste for nye elever.

Se deg rundt på nettsidene våre, her finnes også annen praktisk informasjon som kan være nyttig å lese før skolestart.

Vær oppmerksom på at informasjonen som ligger på disse sidene kan bli oppdatert i løpet av skoleåret i forhold til nye regler eller ny praksis på skolen.