Søknadsfrist høyere utdanning 15. april

Skal du gå på fagskole, universitet eller høgskole til høsten? Du kan registrere en søknad fra 1. februar, og vi anbefaler deg å søke så tidlig som mulig.

Illustrasjon med teksten "husk søknadsfrist for høyere utdanning 15.april - Klikk for stort bilde

Søknadsfristen er 15. april, og du søker på Samordna opptak. Her finner du også informasjon om hvordan du søker. Sjekk også Ofte stilte spørsmål  på Samordna opptak sine sider.

Har du spørsmål om hva du skal gjøre neste år eller trenger råd om hva du skal søke? Da kan en samtale med en yrkes- og utdanningsrådgiver være nyttig.  De kan gi deg gode tips og veiledning. Les mer om rådgivertjenesten og booke en samtale ved å følge denne lenken: Rådgivertjenesten på Bodin