Biblioteket

Et godt sted å være.

Vi har flere arbeidsbord ved store vinduer, her kan du gjøre lekser, jobbe med prosjekter, eller finne deg en god stol og ei god bok og bare ta en pause fra skolearbeidet.

Åpningstid:

Biblioteket er åpent i skoletiden fra kl 08:00-15:45. Vanligvis er biblioteket også åpent på planleggingsdager og i skoleferier.

Ring oss:

Du når oss i skranken på tlf. 75 65 10 79

Vi hjelper deg gjerne med:

• Lån av lærebøker ved skolestart
  • Lån av bøker, filmer, tidsskrifter, aviser, lydbøker m.m.
  • Fordypningsemne, prosjekter og annet skolearbeid
  • Søking på internett og kildekritikk
  • Digitale ressurser du har tilgang til under eksamen
  • Skriver, skanner og kopimaskin
  • Laminere eller binde inn skolearbeid
  • Utlån av diverse spill
  • BookBites(app) til å låne e-bøker og e-lydbøker gratis (feidepålogging)

Lånekort - Legitimasjon:

Du bruker PocketID som lånekort. Du kan også bruke annen legitimasjon med bilde. Eventuelt kan du få en av skolens ansatte til å identifisere deg. Bruk PocketID (skolebevis) eller ansattbevis for å låne på utlånsautomaten.

Søk, forny og reserver:

I bibliotekets base på web kan du logge deg på "Meg og mitt" med feide, her får du:

• oversikt over hva du har lånt og når det må leveres tilbake
  • forlenge lånetida på ting du har lånt (lån kan fornyes 2 ganger hvis ingen andre har reservert)
  • Søke og reservere ting du finner i bibliotekets database.

bibliotekets base på web.

Bookbites

Som elev eller ansatt på Bodin kan du lese e-bøker på telefonen din. Last ned appen Bookbites og logg inn med Feide. I appen kan du låne e-bøker og e-lydbøker. Du får låne hver bok i 21 dager. Etter dette forsvinner de, så hvis du ikke blir ferdig å lese må du enten fornye lånet eller låne boka på nytt. Begge deler er avhengig av at det finnes ledige lisenser.

Plages du med appen? Her er leverandørens supportsider.

Andre digitale ressurser:

I Itslearningfaget biblioteket på Bodin finner du oversikt over, og brukernavn og passord til digitale aviser, filmrommet og eventuelle andre digitale tjenester vi abonnerer på.

Skrive ut, kopiere eller skanne

I biblioteket kan du skrive ut, kopiere og skanne skolearbeid til din epost. Du kan også laminere og binde inn ved større skoleoppgaver.
Kontakt skranken for hjelp og veiledning.

Lesesalen: Stille lesesal har flere arbeidsplasserer og er åpen fra gata når biblioteket er stengt.

Møterommet: (rom 2041) gir deg tilgang til diverse digitalt utstyr. Ansatte booker rommet via Visma InSchool og elever via skranken i biblioteket.

Grupperommet: Plass til 6 personer. Ingen reservering - først til mølla!

Artikkelliste